19. november 2019
Vi bliver meget tit spurgt ind til vores produkter. Altså hvorfor er det lige præcis de tallerkener, glas og bestik, vi har købt ind til vores sortiment? Og hvad går vi efter, når vi henter nye ting ind? Nedenfor finder du 7 spørgsmål til servicen.
Her kommer nogle af svarene fra Mette og Trine, kvinderne bag A Table Story.
Det første vi købte ind var hele vores speciallavede keramikserie fra Kasper Würtz, der var og er huskeramiker for Noma. Vi ville gerne starte ud med det bedste og mest eksklusive service og her var der ingen tvivl om at Kaspers produkter var i toppen indenfor kvalitet og nordisk, stilren æstetik.
En nøgleregel er, at I ikke køber noget ind, I ikke kunne finde på at have i jeres eget hjem. Hvad er stilen I jeres hjem? Hvad kunne I ikke finde på at have der? Hvordan ser jeres personlige smag ud?
Faktisk bor vi meget ens. Det ville have været langt mere interessant, hvis vi kunne sige, at vi har to forskellige stilretninger i vores hjem, men fakta er, at de er meget lig hinanden. Vi værdsætter begge få produkter i en høj kvalitet og sparer gerne sammen over en længere periode fremfor en hurtig tur i Ikea. De ting vi har i vores hjem nu er for life. Det er produkter som ikke ’går af mode’, men som i princippet kan gives videre til næste generation.
Mettes yndlingsgenstand er hendes Poul Kjærholm Flagline stol og Trines er hendes skænk fra Skagerak (selvom det er svært at vælge).
Absolut ikke! Trine er den modige som ofte tør at presse grænserne lidt mere, hvorimod Mette er mere til de sikre valg. Det betyder heldigvis, at vi har en god balance i forhold til at forny os, uden at det bliver ren gambling. Den synergi er enorm god i vores branche; Vi skal turde tage chancer men samtidig holde ved virksomhedens værdier, hver gang vi tager et valg.
Som alle andre med interesse for design følger vi med i relevante medier og derudover er vi så privilegerede at vi får enormt mange produkter tilsendt fra virksomheder som gerne ser deres produkter i vores sortiment. Da vi startede A Table Story havde vi store anerkendte brands, der var skeptiske, når vi henvendte os. Nu er det heldigvis helt omvendt – fordi vi kan få deres produkter ud i tusindvis af hænder.
I første omgang vurderer vi altid om det overhovedet er noget, der passer til vores brand og dernæst om det kan stå den hårde prøve som ’udlejningsgenstand’.
En ting er at udvælge produkter som er populære nu og her, en anden er, at de også skal kunne kombineres på kryds og tværs. Vi går efter at præsentere kontraster i det sortiment, vi tilbyder, så vi både har noget pænt og fint, råt og nordisk, minimalistisk, feminint og maskulint – i uendelige kombinationer.
Vi har nogle helt faste procedurer for at prøve produkterne ordentligt af. Tallerkener bliver testet i et andet set up end glas og det samme gælder bestik.
ALT vores service skal kunne klare en god fest! Vores kunder skal selvfølgelig ikke modtage noget med skår og vi ønsker heller ikke at skulle sende en regning på en bunke tallerkner bagefter, fordi de er sendt retur med skår. Service af høj kvalitet skal kunne holde til at blive brugt, glas skal kunne tåle at blive ’klinget på’.
Alle vores serier er sjovt nok udlejet næsten lige meget!
I perioder med mange virksomheds-arrangementer er det ofte det lidt mørkere og tunge som keramikken, der vinder ind. Er vi i bryllupssæsonen, så er det ofte det lette porcelæn som bliver booket.
Vi ville ringe til A table story og få hjælp. Vi ved, de har et par dygtige ansatte som nemt kan give en hånd med den del;)
Vi håber du synes om vores 7 spørgsmål til servicen.
Vil du se mere til vores produkter finder du en samlet oversigt her!