Beskeden blev sendt.

Lejebetingelser

LEJEBETINGELSER
A table story

 

Lejeperiode

Lejeperioden for produkter lejet hos A table story er sat til 3 dage. Disse 3 dage tæller fra dagen før dit event, hvor produkterne kan afhentes/leveres, for selve dagen for eventet samt for den efterfølgende dag hvor produkterne igen afhentes/tilbageleveres.

Skal du dog bruge produkterne i en weekend er lejeperioden 4 dage - altså med afhentning fredag og tilbagelevering mandag. Ønskes en længere eller kortere lejeperiode, aftales dette ved booking.

Bliver produkterne ikke tilbageleveret som aftalt, opkræves 500 kr. inkl. moms pr time, som produkterne returneres for sent.
Tilbagelevering er mandag mellem 9-12.

Udlejers ansvar

Udlejer skal sørge for at alle produkter leveres i komplet stand og forsvarligt emballeret, som aftalt med lejer.

Lejers ansvar

Lejer er forpligtet til ved lejemålets ophør, at aflevere det lejede i samme stand som ved modtagelsen. Pakkes produkterne ikke korrekt ned, som ved modtagelse, er der forhøjet risiko for skader mm. under fragten retur til A table story.

Eventuelle reklamationer skal ske omgående og før servicet tages i brug. I modsat fald betragtes leveringen som fejlfri.
Skulle der mod forventning være fejl i den afhentede ordre skal vi modtage besked om dette senest kl 16.00 samme dag som ordren afhentes/leveres.

Det lejede skal opbevares tørt og forsvarligt (inkl. emballage).

Evt. manglende eller ødelagte varer afregnes efterfølgende udfra nedenstående satser(alle priser er inkl. moms):

Glas & Kopper                                                                                

Krystal glas 40 kr.
Riedel glas 50 kr.
Farvede vintageglas 75 kr.
FUUM vinglas 65 kr.
Farvede vandglas AB/C/Swirl/Smoke/FUUM 65 kr.
Zafferano vandglas 75 kr.
Mason Jars 40 kr.
Keramisk kaffekop 130 kr.
Flora kaffekop 250 kr.
Blomst kaffe/Thekop 330 kr.
Kähler kaffekop 75 kr.
Blå glas kaffekopper 65 kr.
Thermodan kopper 125 kr.

Talllerkner

Keramisk stel 250 kr
Flora stel 250/180 kr
Blomst stel 420 / 220 kr.
Rhombe stel 90 kr
Piet Boon stel 100 kr
Earth stel 100 kr.
HAY stel 60 kr.
Faye Toogood stel 75 kr.
Beau Rivage 35 kr.
Valnød / Ahorn bræt 40 kr.

Bestik                                                                                     

Bestik 100 kr.

Vaser  
Unika keramik vase 500 kr
Unika keramik små vaser 130 kr.
Lyngbyvase 20 cm - porcelæn 300 kr.
Lyngbyvase Form70 - stor/lille 250/150 kr.
Lyngbyvase 12 cm - glas 150 kr
Ditte Fischer vase 350 kr
Ro vase 350 kr.
Raawii 240 kr.
Stine Goya 175 kr.
By Lassen Kubus messing Lille/Stor 780/1600 kr.

Diverse

Unika keramik fade 700 kr
Unika keramik mælkekande 200 kr
Unika keramik sukkerskål 130 kr
Messing & stål lysestager 70 kr.
Architectmade lysestager 250 kr.
Lyngby Lysestager 75 kr.
Vandkarafler 250 kr.
Drinks dispensere 170 kr
Bon Bonnieres 250 kr.

Hvis ikke andet er aftalt skal alt service tilbageleveres rengjorte i den emballage, det blev leveret i.

Betaling

Betaling skal ske via den udstedte faktura. Bookes der produkter for over 5000 kr. bestemmer kunden selv om han eller hun ønsker at betale det fulde beløb ved booking eller 50% af det samlede beløb i depositum og de resterende 50% senest 7 dage inden levering af det lejede service. De 50 % der er lagt i depositum kan ikke refunderes.

Bookes der for under 5000 kr. betales hele beløbet inden 7 dage efter bookingbekræftelse. Dog betales det fulde beløb altid med det samme ved arrangementer som afholdes max 3 uger efter bekræftet booking. Alle priser er beregnet inkl. moms.

Bookingen er først gældende når vi har modtaget betaling - enten for depositum eller det fulde beløb.
Modtages betalingen ikke efter vi har rykket herfra, annulleres ordren i vores system og produkterne frigives til nye kunder igen.

MANGLENDE BETALING

Overskrides de 7 dages betaling vil du modtage en skriftlig påmindelse.
Betales fakturaen ikke herefter vil der blive pålagt et rykkergebyr på 100 kr.
Modtager vi fortsat ikke betaling, vil et 2. rykkergebyr blive pålagt efter 7 dage.
Bliver fakturaen fortsat ikke betalt fremsendes fakturaen med et 3. rykkergebyr samt en advarsel om at fakturaen efter yderligere en uge vil blive overdraget til inkasso.

Booking af ekstra kuverter

Når du modtager de bookede produkter fra os, er de altid grundigt tjekkede for skår og mangler så du ikke modtager noget der er defekt. Vi anbefaler dog altid at booke 1-2 ekstra kuverter, hvis uheldet skulle være ude under opdækningen.

Opvask

Alt service skal returneres i rengjort stand, medmindre andet fremgår af aftalen.

Glas skal, efter vask, altid tørres for vand, for at undgå kalkpletter og render på glassene.
Bestik skal, efter vask altid tørres for vand, for at undgå irring.
Porcelæn m. guldkanter: Alt porcelæn med guldkanter(Flora & Vintagestel) skal vaskes op i hånden for at undgå at beskadige guldkanterne.
Porcelæn: Alt keramik og porcelæn uden guldkanter kan vaskes i en almindelig opvaskemaskine.
Keramik: Alt keramik kan vaskes i en almindelig opvaskemaskine, men kun på korte programmer.
Træ produkter skal opvaskes i hånden og tørres grundigt efterfølgende.
Lysestager: Stearinrester fjernes

Ikke/utilstrækkeligt rengjort service vil blive opvasket for lejers regning.

Booking af opvask

Har du booket A table story til at tage sig af opvask af servicet efter brug, skal du være opmærksom på at du stadig skal gøre følgende:

Glas: Skal tømmes for rester og vendes på hovedet.
Bestik: Skal afskylles grundigt så det ikke ligger med madrester på, da det ellers kan blive beskadiget.
Tallerkener: Skrabes rene for madrester og afskylles.
Træprodukter: Afskylles.
Lysestager: Stearinrester fjernes

OBS OBS! Overholdes dette ikke vil du blive opkrævet betaling for opvask igen, da håndteringen af din ordre tager dobbelt så lang tid som første beregnet.

Transport og afhentning

Transport og levering/afhentning aftales udfra den inviduelle ordre.

A table story anbefaler altid at vi booker en fragtmand til at levere og afhente servicen.
Prisen herfor takseres udfra den afstand der skal køres.
Har du booket levering hos A table story, skal du være opmærksom på at prisen på fragt gælder levering til kantsten.
Ønsker du at vores fragtmand skal hjælpe dig yderligere, skal dettes oplyses til os ved booking.

Den fremsendte pris afspejler at servicen skal stå klar til afhentning på det aftalte tidspunkt.
Er dette ikke tilfældet, vil der blive takseret ekstra i henhold til fragtfirmaets takster.

Ønsker de selv at stå for dette, skal servicen afhentes i en varevogn.
Vi fraråder af afhente i trailer, da fjedringen på disse forhøjer risikoen for skader på produkterne.
Ordren udleveres ikke, hvis man ankommer i 2 forskellige biler.

Ansvaret for produkterne ligger hos kunden fra overlevering af produkterne, hvorfor A table story ikke kan gøres til ansvarlig for eventuelle skader på produkterne, som er opstået under fragten til og fra deres lokation. Dette er gældende uanset om servicen returneres personligt eller via fragtmand.

Ændring eller annullering af bestilling

Ændringer bedes foretaget i god tid og der tages forbehold for udsolgte varer herved. Ændringer til kuvertantal bedes foretaget senest 1 måned før produkterne skal bruges hvor der kan ændres med max +/- 5 kuverter.
Meldes ændringerne herefter gives der ikke penge retur, da servicet kunne være booket til anden side. Hvis en hel ordre annulleres tilfalder depositummet A table story, da servicet ellers kunne have været udlejet til anden side.

Skulle der ønskes ændringer i en booking efter denne er bekræftet og betalt, kan der kun refunderes halvdelen af en eventuel nedskrivelse af produkter, da depositummet indefryses til A table story. Dette forudsætter ligeledes at ændringerne sker mere end 1 måned før produkterne skal bruges.

Returnering

Ved returnering af en ordre, tjekker vores lagerfolk altid alle produkter for skår og skader, samt om der skulle mangle produkter.
Ligeledes tjekker vi om alt er korrekt afvasket, med mindre der er aftalt opvask af servicen på forhånd.
Alle ordre vaskes efter tjekning, selvom denne er returneret afvasket.

Skulle der være mangler eller beskadigede produkter i den returnerede ordre, vil du modtage en opgørelse på dette indenfor 5 dage efter returnering.

KØBSBETINGELSER BLOMSTER

I tilfælde af fejllevering, manglende betaling eller beskadigelse af objekter i relation til bestilling af blomster skal alt henvendelse rettes til underleverandør Chef florist Anne-Katrine Fuglsang. CVR 0039069091