Beskeden blev sendt.

Lejebetingelser

LEJEBETINGELSER
A table story

 

Lejeperiode

Lejeperioden for produkter lejet hos A table story er sat til 3 dage. Disse 3 dage tæller fra dagen før dit event, hvor produkterne kan afhentes/leveres, for selve dagen for eventet samt for den efterfølgende dag hvor produkterne igen afhentes/tilbageleveres.

Skal du dog bruge produkterne i en weekend er lejeperioden 4 dage - altså med afhentning fredag og tilbagelevering mandag. Ønskes en længere eller kortere lejeperiode, aftales dette ved booking.

Bliver produkterne ikke tilbageleveret som aftalt, opkræves 500 kr. inkl. moms pr time, som produkterne returneres for sent.
Tilbagelevering er mandag mellem 9-12 medmindre andet aftales specifikt.

Udlejers ansvar

Udlejer skal sørge for at alle produkter leveres i komplet stand og forsvarligt emballeret, som aftalt med lejer.

Lejers ansvar

Lejer er forpligtet til ved lejemålets ophør, at aflevere det lejede i samme stand som ved modtagelsen. Pakkes produkterne ikke korrekt ned, som ved modtagelse, er der forhøjet risiko for skader mm. under fragten retur til A table story.

Eventuelle reklamationer skal ske omgående og før servicet tages i brug. I modsat fald betragtes leveringen som fejlfri.
Skulle der mod forventning være fejl i den afhentede ordre skal vi modtage besked om dette senest kl 14.00 samme dag som ordren afhentes/leveres.

Eventuelle fejl, mangler eller skader på produkterne skal ligeledes eftertjekkes af kunden OGSÅ når A table story har dækket bordene på vegne af kunden.
Dette skal meldes ind samme dag som opdækningen har fundet sted.
I modsat fald betragtes leveringen som fejlfri.

Det lejede skal opbevares tørt og forsvarligt (inkl. emballage).

Evt. manglende eller ødelagte varer og emballage afregnes efterfølgende udfra nedenstående satser(alle priser er inkl. moms):

Glas & Kopper                                                                                

Krystal glas 50 kr.
Riedel glas 70 kr.
Grace glas 60 kr.
Farvede vinglas 80 kr.
Flow/Forma vandglas 80 kr.
Murano vandglas 70 kr.
Zafferano vandglas 80 kr.
Earth vandglas 60 kr.
KHWürtz kaffekop 150 kr.
Flora kaffekop 290 kr.
Blå glas kaffekopper 65 kr.
Pirouette kaffekopper 50 kr.
Hvid blonde termokop 250 kr.

Tallerkener

KhWürtz 300 kr
Ildpot 100 kr.
Oyster 100 kr.
Pearl stel 100 kr.
Flora stel 450 kr
Royal Creatures 969 kr.
Bornholms keramikfabrik 150 kr.
Milk 150 kr.
Rhombe stel 90 kr
Rhombe Color 140 kr.
Piet Boon stel 110 kr
Maria Flor 130 kr.
HAY stel 60 kr.
HAY spin 50 kr.
Mimis Circus 60 kr.

Bestik                                                                                     

Bestik 100 kr.

Vaser  
Unika keramik små vaser 150 kr.
Lyngbyvase 20 cm - porcelæn 300 kr.
Lyngbyvase Form70 - stor/lille 250/150 kr.
Lyngbyvase 12 cm - glas 150 kr
Ditte Fischer vase 350 kr
Raawii 240 kr.
Stine Goya 175 kr.
By Lassen Kubus messing Lille/Stor 780/1600 kr.
Klare glascylindre - uanset størrelse 50 kr.

Diverse

KHWürtz keramik mælkekande 200 kr
KHWürtz keramik sukkerskål 150 kr
Messing & stål lysestager 90 kr.
Studio Grey lysestager 100 kr.
Drinks dispensere 170 kr
Georg Jensen s/p sæt 260 kr.
Georg Jensen Bernadotte kaffekande 800 kr.
Georg Jensen Koppel Kande 1999 kr.
Penguin karaffel 130 kr.

Diverse i relation til fragt
Palle 220 kr.
Pallestrop 110 kr.
Fragtkasse 350 kr.
Glasbakke 450 kr.

Hvis ikke andet er aftalt skal alt service tilbageleveres rengjorte i den emballage, det blev leveret i.

Opdækning

Har du booket A table story til at dække bordene for dig, er det en forudsætning at alle borde og stole står klar som du ønsker det på det aftalte tidspunkt for opdækningens start.
Er dette ikke klar, kan opdækningen ikke påbegyndes som planlagt og den forudberegnede tidsramme kan muligvis ikke overholdes.
Eventuel ekstra tid påberegnes med 700 kr. pr. påbegyndt time.

Selvom du har booket A table story til at dække bordene, er det fortsat vigtigt at du tjekker din ordre samme dag som opdækningen for:

  • Eventuelle mangler
  • Eventuelle skader på produkterne

Dette skal meldes ind til A table story samme dag som bordene dækkes, ellers betragtes ordren som leveret fejlfri.

Betaling

Betaling skal ske via den udstedte faktura. Ved booking betales 50% af det samlede beløb i depositum og de resterende 50% senest 2-3 uger inden levering af det lejede service.
Den 2. faktura på 50% fremsendes 2-3 uger inden din fest. De 50 % der er lagt i depositum kan ikke refunderes.

Bookes der for 5000 kr. eller derunder, betales det fulde beløb ved booking bekræftelse.
Det fulde beløb betales derudover altid med det samme ved arrangementer som afholdes max 4 uger efter bekræftet booking. Alle priser er beregnet inkl. moms medmindre andet tydeligt angives.

Bookingen er først gældende når vi har modtaget betaling - enten for depositum eller det fulde beløb.
Modtages betalingen ikke efter vi har rykket herfor, annulleres ordren i vores system og produkterne frigives til nye kunder igen.

MANGLENDE BETALING

Overskrides de 7 dages betaling vil du modtage en skriftlig påmindelse efter 10 dage.
Betales fakturaen ikke herefter vil der blive pålagt et rykkergebyr på 100 kr.
Modtager vi fortsat ikke betaling, vil et 2. rykkergebyr blive pålagt efter yderligere 7 dage.
Bliver fakturaen fortsat ikke betalt fremsendes fakturaen med et 3. rykkergebyr samt en advarsel om at fakturaen efter yderligere en uge vil blive overdraget til inkasso.

Booking af ekstra kuverter

Når du modtager de bookede produkter fra os, er de altid grundigt tjekkede for skår og mangler så du ikke modtager noget der er defekt. Vi anbefaler dog altid at booke 1-2 ekstra kuverter, hvis uheldet skulle være ude under opdækningen.

Opvask

Vi tjekker og vasker altid alle ordre når de kommer retur fra en kunde. Uanset om den er returneret ren eller beskidt, så du kan være helt sikker på at alt er 100% rent når du har lejet det.

Vær dog opmærksom på at den fremsendte pris på leje forudsætter at du selv vasker servicen inden returnering, de håndtering af beskidt service i vores opvaskeafdeling altid er en tungere og mere tidskrævende opgave.

Vær derfor opmærksom på nedenstående, hvis du ikke har booket opvask:

Glas Skal efter vask tilbage i glasbakkerne med foden opad.
Bestik skal, efter vask altid tørres for vand, for at undgå irring.
Porcelæn m. guldkanter: Alt porcelæn med guldkanter, skal vaskes op i hånden for at undgå at beskadige produkterne.
Porcelæn: Alt porcelæn uden guldkanter kan vaskes i en almindelig opvaskemaskine.
Keramik: Alt keramik kan vaskes i en almindelig opvaskemaskine, men kun på korte programmer.
Lysestager: Stearinrester fjernes

Ikke/utilstrækkeligt rengjort service vil blive opvasket for lejers regning.

Booking af opvask

Ønsker du vi tager opvasken for dig koster det 2 kr. pr. del.
Har du booket A table story til at tage sig af opvask af servicet efter brug, skal du være opmærksom på at du stadig skal gøre følgende:

Glas: Skal tømmes for rester og vendes på hovedet.
Bestik: Skal afskylles grundigt så det ikke ligger med madrester på, da det ellers kan blive beskadiget.
Tallerkener: Skrabes rene for madrester og afskylles.
Lysestager: Stearinrester fjernes
Vaser: Blomsterrester fjernes og vaser afskylles inden nedpakning.

OBS! Overholdes dette ikke vil du blive opkrævet 50% af den allerede betalte opvask oveni den oprindelige betaling, da din ordre har krævet større håndtering end planlagt i vores opvask.

Transport og afhentning

Transport og levering/afhentning aftales udfra den inviduelle ordre.

A table story anbefaler altid at vi booker en fragtmand til at levere og afhente servicen.
Prisen herfor takseres udfra den afstand der skal køres.
Har du booket levering hos A table story, skal du være opmærksom på at prisen på fragt gælder levering til kantsten.
Ønsker du at vores fragtmand skal hjælpe dig yderligere, skal dettes oplyses til os ved booking.

Den fremsendte pris afspejler at servicen skal stå klar til afhentning på det aftalte tidspunkt.
Er dette ikke tilfældet, vil der blive takseret ekstra i henhold til fragtfirmaets takster.

Ønsker de selv at stå for dette, anbefaler vi at servicen afhentes i en varevogn, da dette letter udleverings processen på lageret.

Vi fraråder af afhente i trailer, da fjedringen på disse forhøjer risikoen for skader på produkterne.

Er du i tvivl om hvor meget din ordre fylder, så kontakt os og vi beregner det.

Ansvaret for produkterne ligger hos kunden fra overlevering af produkterne, hvorfor A table story ikke kan gøres til ansvarlig for eventuelle skader på produkterne, som er opstået under fragten til og fra deres lokation. Dette er gældende uanset om servicen returneres personligt eller via fragtmand.

Ændring til booking

Ændringer bedes foretaget i god tid og der tages forbehold for udsolgte varer herved.

Ændringer til kuvertantal bedes foretaget senest 1 måned før produkterne skal bruges hvor der kan fratrækkes op til 5 kuverter og tillægges så længe der er produkter på lager.
Meldes ændringerne herefter gives der ikke penge retur, da servicet kunne være booket til anden side.

Fjernelse af produkter fra en booking bedes foretaget i god tid og senest 1 måned før produkterne skal bruges.
Ved fjernelse af en hel produkttype returneres 50% af beløbet herfor, da depositummet på de resterende 50% tilfalder A table story, idet produktet kunne have været udlejet til anden side.

Flytning af booking

COVID-19 (Tilføjet 20. marts 2020):
Er din booking påvirket af restriktionerne for forsamlingsforbuddet ifb. med Covid-19, hjælper vi med at flytte din booking op til 1 gang uden beregning.
Har du brug for at flytte din booking igen herefter, vil der blive tillagt et flytte-gebyr på 50% af din bookings samlede beløb for at optage endnu en dato hvor vi ikke kan leje produkterne ud til anden side.

Det vil fortsat være annulleringsperioden på 2 måneder op til datoen på den først aftalte booking, som er gældende(se under punkt "Annullering af booking").
Ligeledes vil du modtage din 2. faktura som aftalt ved første booking; 1 måned før datoen på den oprindelige bookingdato.

Annulleringsperioden samt betaling af faktura flyttes altså ikke med til den nye booking dato, men forbliver som først aftalt.

Vi kan ikke garantere at vi kan lave en 100% identisk booking ved flytning til ny dato, da de samme produkter kan være udlejet til anden side.
Skulle det ikke være muligt, og er de 2 måneders annullerings periode overskredet, vil du fortsat være forpligtet til at betale sidste del af lejen jfr. pkt. "Annullering af booking", hvis du ønsker at annullere.

Bookinger som er annulleret i forbindelse med Covid-19 og som ekstraordinært har fået tilladelse til at genbruge den delvise eller hele betaling af ordren på et senere tidspunkt, skal bruge dette tilgodehavende inden udgangen af 2024.

Annullering af booking

Hvis en hel ordre på over 5000 kr. annulleres tilfalder depositummet på 50% A table story.
Er din booking under 5000 kr. tilfalder det fulde beløb A table story ved annullering.

Sker en annullering af et event senere end 2 måneder inden et event afholdes, er kunden forpligtet til at betale det fulde beløb til A table story.
En fuld annullering af en booking skal derfor ske senest 2 mdr. inden event start.

Dette skyldes at vores produkter ofte er udsolgte 6 måneder op til et event afholdes.

Returnering

Ved returnering af en ordre, tjekker vores lagerfolk altid alle produkter for skår og skader, samt om der skulle mangle produkter.
Ligeledes tjekker vi om alt er korrekt afvasket, med mindre der er aftalt opvask af servicen på forhånd.
Alle ordre vaskes efter tjekning, selvom denne er returneret afvasket.

Skulle der være mangler eller beskadigede produkter i den returnerede ordre, vil du modtage en opgørelse på dette indenfor 5 dage efter returnering.

KØBSBETINGELSER BLOMSTER

Betaling

Ved bestilling af blomster betales et depositum på 50% af ordens værdi.
Dette beløb kan ikke refunderes ved annullering og er din garanti for at vores blomsterdekoratører har booket tid af til dig på datoen.

Ændring af booking

En ændring i en ordre kan foretages indtil 1. mdr. inden event datoen. Her kan opjusteres i en ordre så længe der er kapacitet til det.
En ordre kan ikke nedjusteres med mindre der er lavet en skriftlig aftale omkring dette. Dette er vores garanti for at der ikke er afsat unødvendige ressourcer til en opgave.

Annullering af booking/Udskyldelse af event

Ønskes der en fuld annullering af en booking skal dette ske senest 2 mdr. inden event. Depositum tilbagebetales ikke.
Sker en annullering senere end 2 mdr. inden event datoen forbeholder vi os retten til at opkræve det totale beløb, da der er afsat ressourcer til opgaven.

Ønskes der en udskydelse af et event ønsker vi altid, i samspil med kunden, at finde en ny dato for et event. Er dette ikke muligt, er ovenstående annullerings politik gældende.

Reklamation

Eventuelle reklamationer eller fejl i leveringens skal ske omgående. I modsat fald betragtes leveringen som fejlfri. Skulle der mod forventning være fejl i den afhentede ordre skal vi modtage besked om dette senest kl 14.00 samme dag som ordren afhentes/leveres.

Leje af vaser

Lejer er forpligtet til ved lejemålets ophør, at aflevere det lejede i samme stand som ved modtagelsen. Pakkes vaser samt opsatse ikke korrekt ned, som ved modtagelse, er der forhøjet risiko for skader mm.
Efter endt lejemål opgøres en returnering og der faktureres ud fra nedenstående sats i tilfælde af defekte samt bortkomne produkter.

Erstatningspriser

Fragtkasser: 175 kr.
Unika KHWürtz keramik vase 1500 kr.
Unika keramik små vaser 300 kr.
Lyngbyvase 38 cm - porcelæn 1000 kr.
Lyngbyvase 20 cm - porcelæn 300 kr.
Lyngbyvase Form70 - stor/lille 300/200 kr. Lyngbyvase 12 cm - glas 200 kr.
Ditte Fischer vase 350 kr.
Kähler Kontur vaser 300 kr.
Raawii 350 kr.
Stine Goya 300 kr.
By Lassen Kubus messing Lille/Stor 780/1600 kr.
Glas cylindre 40 kr.