10. juni 2022
Hvordan lancerer man en ny og særlig Lakrids by Bülow variant blandt mængden af andre vidunderlige lakrids varianter fra samme brand?
Man gør som Johan Bülow så mange andre gange har gjort før; tænker ud af boksen.
Derfor blev vi inviteret med ombord til at iscenesætte lanceringen for en særligt inviteret skare af 34 personer fra norden.
Et hjørne af lageret på den store lakridsfabrik i Hvidovre blev ryddet med det mål at iscenesætte en dining oplevelse udover det sædvanlige.
Og nogle gange skal man se noget i et ny lys og vende det hele lidt på hovedet, for at der skabes ekstra stor effekt.
Vi forvandlede derfor dette hjørne til en mini restaurant under funklende lys og med langbord ved rustikke plankeborde.
Mellem paller med tusindevis af de nye Lakrids by Bülow reuse-glass jars skabte vi ekstra effekt med store blomster installationer som kontrast til de rå og industrielle lagerbygninger.
Ønsket til udtryk og stil for både borddækning og blomster var råt, enkelt og med en klar linje i farver: gylden, brun og grøn.
Her blev både tænkte i blomster ved ankomsten til fabrikken som havde en klar rød tråd til blomsterne ved selv middagsområdet.
Her blev gæsterne mødt af vores Broken Arch, som indrammede det særligt udvalgte område, hvor langbordet var sat i scene.
Rundt om dette markeredes rummet ligeledes af to større blomsterinstallationen og de samme blomster gik igen i Lakrids by Bülow glass jars ned langs bordets midte. Fokus var skarpe opdelinger mellem blomstertyper for et kunsterisk og grafisk udtryk.
Til borddækningen valgte vi Ildpot stellet som gik i smuk rød tråd med tonaliteten i de nye lakrids varianter.
Hertil Horn bestik, Holmegaard Forma glas og klassiske Riedel glas.
Ink Saloon havde udformet menukort og bordkort i rød tråd med vores look and feel for eventet, så alt hang sammen ned til mindste detalje.
Norbord havde leveret stole og borde.