Cookie- og Privatlivspolitik for A table story APS
Retningslinjer for behandling af cookies og personoplysninger.
Ved besøg på vores hjemmeside accepterer du denne Cookie- og privatlivspolitik.
1. GENERELT
Når du klikker dig ind på vores hjemmeside indsamler vi oplysninger om dig. Nedenfor kan du læse om de informationer, der indsamles, herunder hvordan oplysningerne behandles, hvad de bruges til, hvem der har adgang til oplysningerne, og hvem du kan kontakte, hvis du har spørgsmål eller indsigelser vedrørende de indsamlede oplysninger.
Vi indsamler oplysninger om dig på to måder:
— Ved brug af cookies
— Ved at du selv afgiver oplysninger
COOKIES
2.1. Hvad er cookies?
Første gang du besøger vores hjemmeside modtager du automatisk en eller flere cookies. Du modtager endvidere cookies, når du foretager søgninger eller besøger undersider på vores hjemmeside. En cookie er en lille tekstfil, der lagres i din webbrowser (f.eks. Internet Explorer, Firefox, Chrome, Safari, Opera el. lign.), og som registrerer dig som unik bruger. Cookies gør det lettere at anvende internettet, fordi du ikke hele tiden skal “begynde forfra”. Websitet kan med andre ord bruge en cookie til at huske information om dine præferencer. Det er fx en cookie, der gør, at du ikke behøver at logge ind på et site, hver gang du kommer på besøg.
2.2. Hvad bruger vi cookies til?
Cookies er med til at fortælle os om dit besøg og din adfærd på vores hjemmeside og øvrige digitale platforme.
For at fastlægge, hvem der besøger vores hjemmeside, bruger vi cookies til at føre demografiske og brugerrelaterede statistikker. Her indsamler vi informationer om, hvornår og hvor lang tid du besøger hjemmesiden, hvilke og hvor mange sektioner, artikler og andre produkter, du besøger, om din computer har besøgt os før, hvilken browser og styresystem du bruger osv. Med din tilladelse bruger vi den indsamlede information til at målrette vores direkte markedsføring til dig. Derudover kan denne information hjælper os i vores fremtidige marketing-tiltag.
2.3. Hvor længe opbevarer vi cookies?
De cookies, der er sendt til dig, vil blive opbevaret på dit udstyr i et varierende antal måneder regnet fra sidste gang du var inde på vores hjemmeside. Hver gang du genbesøger en hjemmeside, forlænges perioden. De pågældende cookies slettes automatisk efter deres udløb. Du kan nedenfor læse om, hvordan du kan slette cookies.
2.4. Hvordan undgår du cookies?
Hvis du ikke ønsker at modtage cookies kan du blokere for alle cookies, slette eksisterende cookies fra din harddisk eller modtage en advarsel, før der gemmes en cookie. Klik her for at få en vejledning i, hvordan dette indstilles i din browser/smartphone.
Vi gør opmærksom på, at vejledningen er opstillet for langt de fleste browsere samt smartphones, men enkelte er ikke nævnt.
Du kan altid bruge hjælpefunktionen i din browser for at få mere information om cookie-indstillinger. Dette gør du typisk ved at trykke ”F1” på din pc. Søg efter “cookies”.
2.5. Cookies fra vores samarbejdspartnere
Vi har også en række samarbejdspartnere som sætter cookies -såkaldte tredjeparts-cookies. Det kan være eksterne tjenester (fx Facebook, Google, LinkedIn), som sætter disse cookies.
Formålet med sådanne cookies er at sikre levering af målrettede online-annoncer.
2.6. Cookies fra Google (trafikmålinger)
Vi benytter cookies fra Google. Målingerne udføres under nøje iagttagelse af den persondataretlige regulering.
Formålet med disse cookies er at danne statistisk information om hele internetbruger-gruppen, der gør det muligt at bestemme f.eks. hvilke hjemmesider, der er mest populære i de forskellige demografiske grupper (f.eks. blandt kvinder og mænd). Oplysningerne præsenteres kun til tredjeparter i samlet form.
Du kan fravælge at indgå i Google målingen her.
PRIVATLIVSPOLITIK
3.1 Dataansvarlig
Vi er dataansvarlig for behandlingen af de personoplysninger, som vi behandler om vores kunder og samarbejdspartnere. Du finder vores kontaktoplysninger nedenfor.
A table story
Stensmosevej 24L, 2620 Albertslund
CVR-nr.: 44129485
Det er ikke et krav, at vores virksomhed har en ekstern DPO, men hvis du har spørgsmål til behandlingen af dine personoplysninger, så kan du kontakte os via kontakt@atablestory.dk.
Behandlingsaktiviteter
Som dataansvarlig jf. GDPR, så har vi følgende behandlingsaktiviteter.
3.2 Besøg på hjemmeside
Når du besøger vores hjemmeside, så anvender vi cookies for at hjemmesiden kan fungere, hvilket du kan læse mere om i vores cookiepolitik.
3.3 Kommunikation med potentielle kunder
Når du har spørgsmål til vores side, eller ønsker at høre mere om vores services, så kan du kontakte os via:
- Kontaktformular
- Email: kontakt@atablestory.dk
- Telefon: 69161313
Herigennem vil vi behandle dine personoplysninger, så vi kan indgå i en dialog med dig fx svare på spørgsmål om vores ydelser. Vi behandler kun den information, som du giver os i forbindelse med vores kommunikation.
Vi vil typisk behandle følgende almindelige oplysninger: navn, email, telefonnummer samt adresse.
Vores hjemmel til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f.
Vi sletter vores kommunikation med dig max 5 år efter dialogen først er opstartet, medmindre du har oplyst os særlige personfølsomme oplysninger. I dette tilfælde slettes kommunikation straks efter vi har leveret ydelsen til dig.
Vi opbevarer kommunikationen i op til 5 år, da vores kundedatabase oftest er tilbagevendende og kommunikationen ligeledes kan være flerårig fra første kontakt til ydelsen er leveret.
Skulle du ønske kommunikationen slettet tidligere end 5 år efter første kontakt, er du altid velkommen til at kontakte os.
3.4 Kunder
Vi har behov for at kommunikere med vores kunder, så vi sikrer os, at ydelsen leveres korrekt. Herigennem kan vi behandle oplysninger om navn, adresse, ydelser, særlige aftaler og lignende.
Hjemlen til at behandle disse personoplysninger er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra b.
Vi sletter vores kommunikation med dig max 5 år efter dialogen først er opstartet, medmindre du har oplyst os særlige personfølsomme oplysninger. I dette tilfælde slettes kommunikation straks efter vi har leveret ydelsen til dig.
Vi opbevarer kommunikationen i op til 5 år, da vores kundedatabase oftest er tilbagevendende og kommunikationen ligeledes kan være flerårig fra første kontakt til ydelsen er leveret.
Skulle du ønske kommunikationen slettet tidligere end 5 år efter første kontakt, er du altid velkommen til at kontakte os.
3.5 Nyhedsbrev
Vi har et nyhedsbrev, som det er frivilligt at tilmelde sig – og du kan altid framelde dig dette igen.
Formålet med nyhedsbrevet er at sende de tilmeldte mails med ny information fra virksomheden, som kan omhandle nyt indhold på hjemmesiden, annoncering af vores ydelser.
Vi vil kun sende dig mails, hvis du har givet dit aktive samtykke til dette. Det kræver i første omgang, at du angiver din mailadresse, som vi efterfølgende sender en mail til, således at du kan bekræfte tilmeldingen. På denne måde, så sikrer vi, at du rent faktisk selv har tilmeldt dig nyhedsbrevet dvs. afgivet aktivt samtykke.
Vores hjemmel til at behandle dine personoplysninger (dvs. mailadressen) i forbindelse med nyhedsbrevet vil være databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra a.
Vi vil behandle dine personoplysninger, så længe at du stadig er tilmeldt nyhedsbrevet. Ved afmeldelse af nyhedsbrevet, så stopper vi også med at sende dette til dig.
Ved framelding af nyhedsbrevet, så gemmer vi dit nu tidligere samtykke i 2 år efter, at det senest er anvendt pga. forældelseskrav jf. Forbrugerombudsmandens spamvejledning afsnit 11.3.
3.6 Bogføring
Vi skal gemme alle regnskabsbilag jf. bogføringsloven. Det betyder, at vi gemmer fakturaer og lignende bilag til brug for regnskabsføring. Heraf kan der fremgå almindelige personoplysninger som navn, adresse, ydelsesbeskrivelse.
Vores hjemmel til at behandle personoplysninger til bogføringen er databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk.1 litra.
Vi opbevarer disse oplysninger i minimum 5 år efter at indeværende regnskabsår er afsluttet.
3.7 Jobansøgninger
Vi tager glædeligt imod jobansøgninger med henblik på at vurdere om de matcher et ansættelsesbehov i vores virksomhed.
Hvis du sender din jobansøgning til os, så er vores hjemmel til at behandle dine personoplysninger databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra f.
Hvis du har sendt en uopfordret ansøgning, så vil HR med det samme vurdere om din ansøgning er relevant, og herefter slette dine oplysninger igen, hvis der ikke er et match.
Hvis du har sendt en ansøgning til et opslået job, så vil vi bortskaffe din ansøgning i det tilfælde, at du ikke ansættes, og umiddelbart efter at den rette kandidat er fundet til jobbet.
Hvis du indgår i et rekrutteringsforløb og/eller ansættes til jobbet, så vil vi opevarer din ansøgning i din ansættelsesperiode samt op til 1 år efter du er stoppet.
3.8 Databehandlere
Få kan klare alt selv, og det samme gælder os. Vi har derfor samarbejdspartnere, samt benytter os af leverandører, hvoraf nogle kan være databehandlere.
Eksterne leverandører kan eksempelvis levere systemer til at organisere vores arbejde, services, rådgivning, IT-hosting eller markedsføring.
Det er vores ansvar at sikre, at dine personoplysninger behandles ordentligt. Derfor stiller vi høje krav til vores samarbejdspartnere, og vores partnere skal garantere, at dine personoplysninger er beskyttet.
Vi indgår derfor aftaler herom med virksomheder , der håndterer personoplysninger på vores vegne for at højne sikkerheden af dine personoplysninger.
3.9 Videregivelse af personoplysninger
Vi videregiver som hovedregel ikke dine personoplysninger til tredjemand.
Der er dog 2 undtagelser:
- Hvis du som kunde ønsker at vi hjælper dig med at fragte din bestilling, bruger vi en ekstern fragtmand.
Han får tilsendt den adresse du ønsker leveringen leveret til samt det telefonnummer du har oplyst os.
Disse informationer deles kun via en fælles kalender, og sendes ikke elektronisk via mail eller lignende.
Ønsker du information på fragtselskabet, og dermed hvilke oplysninger de har på dig, bedes du kontakte os via kontakt@atablestory.dk - Hvis vi finder det nødvendigt at videregive dine oplysninger til inkasso for inddrivning af manglende betaling for din ydelse.
3.10 Profilering og automatiserede afgørelser
Vi foretager ikke profilering eller automatiserede afgørelser.
3.11 Tredjelandeoverførsler
Vi benytter som udgangspunkt databehandlere i EU/EØS, eller som opbevarer data i EU/EØS.
I nogle tilfælde er dette ikke muligt, og her kan der benyttes databehandlere udenfor EU/EØS, hvis disse kan give dine personoplysninger en passende beskyttelse.
3.12 Behandlingssikkerhed
Vi holder behandlingen af personoplysninger sikker ved at have indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger.
Vi har lavet risikovurderinger af vores behandling af personoplysninger, og har herefter indført passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at øge behandlingssikkerheden.
En af vores vigtigste foranstaltninger er at holde vores medarbejdere opdaterede om vores GDPR-procedurer med medarbejderne. Alle medarbejdere der håndtererer personlige informationer, har aktivt fået installeret hardware som hjælper med jævnlig sortering og sletning af personfølsomme oplysninger.
3.13 Beskyttelse af personoplysninger
Ifølge persondataloven skal dine personlige oplysninger opbevares sikkert og fortroligt.
Vi gemmer de personlige oplysninger, du afgiver, på computere med begrænset adgang, som er placeret i kontrollerede faciliteter, og vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende for at afgøre, om vores brugeroplysninger håndteres forsvarligt, og under stadig hensyntagen til dine rettigheder som bruger.
Vi kan dog ikke garantere 100 % sikkerhed ved dataoverførsler via internettet. Det betyder, at der er en risiko for, at andre uberettiget tiltvinger sig adgang til oplysninger, når data sendes og opbevares elektronisk. Vær opmærksom på, at du afgiver dine personlige oplysninger på eget ansvar.
3.14 De registreredes rettigheder
Du har efter databeskyttelsesforordningen en række rettigheder i forhold til vores behandling af oplysninger om dig.
Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte os, så vi kan hjælpe dig med dette.
3.15 Ret til at se oplysninger (indsigtsret)
Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.
3.16 Ret til berigtigelse (rettelse)
Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.
3.17 Ret til sletning
I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.
3.18 Ret til begrænsning af behandling
Du har i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.
3.19 Ret til indsigelse
Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores ellers lovlige behandling af dine personoplysninger. Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte markedsføring.
3.20 Ret til at transmittere oplysninger (dataportabilitet)
Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personoplysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.
3.21 Tilbagetrækning af samtykke
Når vores behandling af dine personoplysninger er baseret på dit samtykke, så har du ret til at trække dit samtykke tilbage.
3.22 Klage til Datatilsynet
Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger påwww.datatilsynet.dk.
Vi vil generelt opfordre dig til at læse mere om GDPR, så du er opdateret på reglerne.